Gašo

JG | Kto ma nepozná, môže ľutovať ... kto ma pozná, už ľutuje:)

jangaso
Ánie Zdroj: www.facebook.com
 
| 2.7.2021 08:04

A čo ako? Keď nie je dosť informácií (štúdií) o účinnosti a možných následkoch, ako môže mať zodpovedný človek jednoznačný názor ?


Eamileann
Eamileann | 2.7.2021 08:16

Štúdií o účinnosti a následkoch je dosť na to, aby bolo jasné, že vakcíny významne znižujú riziko hospitalizácie (viď Izrael, kde sa aktuálne šíri delta variant, a hoci počty nakazených stúpajú, nemocnice to necítia;), problém je inde... Tento pánko hľadí len na marketing, a keď má polovica jeho potenciálneho elektorátu mozgy vymyté antivax kecami, snaží sa zapáčiť všetkým, aj za cenu toho, že neočkovaných na covid zomiera veľa... A preto je populistická politika taká zlá...


Xytrolin
Xytrolin | 2.7.2021 08:38

Kvantový Čierny Peter... Hlavne si ho nevytiahni...


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 08:41

@anonym: nuz to je tak, vselijake blbosti na facebooku hltate a zdielate, ale studie ignorujete a potom prides s tym, ze ich nie je dost. 1,83 miliardy ludi, cize skoro stvrtina celej populacie uz dostala minimalne jednu davku vakciny, ale vy budete stale pochybovat.

A ked sa ma aspon tym zaockovanym a vyliecenym zlahcit zivot roznymi vyhodami, tak zacnete nieco o diskriminacii a rovnakych pravach pre vsetkych. Lenze ku kazdemu pravu su aj povinnosti. Ale tie sa vam uz nepacia. Vtedy uz treba rebelovat a byt proti systemu... To su taki ti hrdinovia, co si vyberaju zo systemu len to, co im vyhovuje ale prispiet donho, to uz nie.


| 2.7.2021 08:58

@sarmantna teplaren, vidim, ze psychologicky profil uz mas hotovy a ze sme vsetci (podla teba) rovnaki.
Vakciny pre ockovanie sa bezne sleduju roky az desatrocia - kym su masovo pouzivane.
Podla udajov z naseho SUKLu prave prebieha testovanie a vyhodnocovanie vakcin proti kovidu - s predpokladanym ukoncenim v roku 2022 / 2023 (rozne vakciny v roznom case). Zda sa ti, ze studie boli urobene dostatocne ?
Mne teda nie.
Nikdy som neodmietal povinnosti.
Cela tato situacia je umelo vyvolana panika. Tento komentar je prilis maly na to aby som vysvetlil preco.
Najviac ma vsak mrzi, to co sa deje neustale v nasich dejinach a aj teraz. Rozdelia nas a postvu proti sebe. Bijeme sa medzi sebou, namiesto toho aby sme sa pytali "tych hore" co ma toto vsetko znamenat.
Mnoho ludi podlahlo propagande - ze my, co sa nechceme ockovat sme vasi nepriatelia.
Ale trosku sa zamyslite - chcete zit vo svete, kde budete musiet urobit co vam nakazu? Len aby ste mali pokoj?


Alt
Alt | 2.7.2021 09:05

@sarmantna teplaren - maximalny suhlas
Ale ze sa nas stat na to "vysral" je aj tak neodpustitelne. Za rok nespravil vlastne nic produktivne. A aj tie informacie mohol dat vsetky zrozumitelne na jedno miesto a nie, ze si ich clovek musi kade tade neuplne hladat. A popieraci dookola omielaju to iste a ak aj im dokazes ze tliapu, tak max povedia, ze hej mas pravdu a spustia odznova ...


Alt
Alt | 2.7.2021 09:07

Kym bude prebiehat ockovanie, stale bude prebiehat nejake testovanie a vyhodnocovanie. Co neznamena, ze uz nejake testovanie a vyhodnotenie neprebehlo. No prebehlo a bolo vyhodnotene.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 09:15

@anonym: pocet zaockovanych je uz viac ako 1,8 miliardy, co je stvrtina svetovej populacie. takze dost na to, aby sa dali robit doveryhodne studie.
a tvrdit, ze tieto vakciny su nove sa tiez nezaklada na pravde. mRNA technologia sa skuma uz par desatroci. Vakcina proti besnote od CureVac sa tiez testovala par rokov. Takze take neoverene tie vakciny nie su.

Mne sa nepaci jedno: ti isti co najviac kricia ako ich opatrenia obmedzuju, neurobia nic preto aby sme sa tych opatreni zbavili - podvadzaju kde sa da, protestuju proti vsetkemu, ohradzuju sa ludskopravnymi argumentami a pod.

fakt neviem co sa musi stat, aby ludia konecne pochopili, ze tu nikto umelo nevyvolava paniku, ale ze situacia je vazna.


| 2.7.2021 09:32

Kde je situácia vážna? Kto vôbec zaregistroval, že v roku 1995 na našom území šarapatila chrípka a zomreli tisícky mŕtvych? Kto vtedy bil na poplach?
Oháňať sa počtom zaočkovaných nepomôže - dlhodobé následky ešte nikto nemohol overiť - pretože sa ešte nestihli prejaviť.

Neviem o tom, že by som niekde podvádzal. Takéto obviňovanie fakt veci ani ukludneniu situácie neprospeje.

Naozaj by ma zaujímalo, či chceš ty, a aj ostatní obhajcovia očkovania, žiť vo svete kde nám vrchnosť niečo nariadi a my poslušne urobíme čo chcú.

Debata o tomto je naozaj na dlhú diskusiu a toto zrejme nie je dostatočný priestor.


| 2.7.2021 09:32

:-) Pardon ... zomreli tisícky ludí.


Michal
Michal | 2.7.2021 09:58

I , to, že mi občas niekto niečo nariadi, v pohode prežijem. Veľa vecí robím aj bez toho, aby mi to niekto nariadil. Som si istý, že aj ty dodržiavaš množstvo pravidiel. Na pravidlách stojí organizovaná spoločnosť, bez nich by sme sa vrátili na stromy. Tak prečo práve veci okolo Covidu ťa tak serú?


F-x
F-x | 2.7.2021 10:06

V historii nasho naroda sa ludia burili proti nariadeniam vrchnosti a nedovolili dezinfikovat studne vapnom, vdaka comu sa sirila cholera. Ale hlavne, ze si to rozhodli sami.


JG
JG | 2.7.2021 10:15

bože zas tieto debaty... Inak ja som ako Peter. Kto chce nech sa dá, kto nechce nech sa nedáva. Akurát nechápem, či sú kompetentní naozaj tak jebnutí, keď nevidia že to podmieňovanie a nátlakové akcie má úplne opačný účinok ako sa to snažia prezentovať... Napríklad po ozname lotérie poznám už 4 ľudí čo mali v pláne vakcináciu na september a po tomto ťahu začali prehodnocovať svoje rozhodnutie...


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 10:28

@anonym:
https://manipulatori.cz/zavadejici-chripka-1995-v-cesku/

https://www.hoa...-12-tisic-lidi/

dalsi blud, ktory siris a pouzivas ako "argument" na zlahcovanie situacie.


Nathanael
Nathanael | 2.7.2021 10:39

| 2.7.2021 09:32
Zase ten mýtus o dlhodobých následkoch... čo si vlastne pod tým predstavuješ? A ako to chceš skúmať?
Vieš čo sa vlastne skúma pri dlho trvajúcom testovaní? Myslíš, že sa skúmajú nejaké vybájené následky? Nie - skúma sa, ako dlho trvá účinnosť, skúma sa, kedy treba preočkovať a podobne.
A ďalej - niekedy trvá testovanie dlhšie - ale prečo? No, lebo aj ide o vakcínu proti nejakej zriedkavejšej chorobe, tvrá nejaký čas, kým dostatočný počet očkovaných príde do kontaktu s chorobou, aby sa dalo skúmať, či ich očkovanie ochránilo. Pri covide bolo veľa infekčných ľudí všade a bolo aj veľa dobrovoľníkov. Preto to prebehlo rýchlejšie.
Ja neviem - podľa Teba vedci sú buď sprosti, alebo zákerní. Lebo normálne človek predpokladá, že vedci vedia, ako vakcína účinkuje, čo sa od nej dá očakávať a v akom časovom horizonte. Ty očakávaš nejaké dlhodobé účinky po rokoch, bez toho, aby si vôbec naznačil, o čo by malo ísť, aký mechanizmus má byť pri tom uplatnený, nič...
Veď povedz rovno, že vedci sú zločinci a aj keby tvrdili, že ani po desaťročiach neboli dlhodobé nežiadúce účinky zdokumentované, tak budú klamať...


Valiant
Valiant | 2.7.2021 10:56

Takže k tomu mýtu o dlhodobých následkoch:
- v prestížnom medicínskom časopise vyšla recenzovaná štúdia, ktorá ukázala, že u 82% žien spôsobuje očkovanie v prvom trimestri tehotenstva spontánny potrat. Je to zatiaľ iba prvá lastovička, ale POKIAĽ by sa toto malo potvrdiť, tak...


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 11:16

@valiant: daj link. dakujem. len prosim nie na badatela.
ja som skor nasiel opacne zavery

napr.
https://apnews.com/article/fact-checking-724952235185


Alt
Alt | 2.7.2021 14:26

Valiant 82% to je ze potratili 4 zeny z piatich ... to Ti fakt uverim ... aj 8% by bolo brutalne vela ... fakt som zvedavy na ten odkaz. Hlavne spravy a aeronet ...


Nathanael
Nathanael | 2.7.2021 17:28

Valiant: A keď už, tak to s tými tehotenstvami nebude skôr akútny vedľajší účinok? Či čo je na tom dlhodobé? Čo v tomto konkrétnom prípade chceš sledovať roky, ak prvý trimester trvá len tri mesiace?


JG
JG | 2.7.2021 17:56

nie je vám to jebnuté dohadovať sa o dlhodobých následkoch vakcíny, ktorá sa používa cca rok alebo koľko? Však pri takom období by som sa cítil ako kokot aj keby tie dlhodobé následky vylučujem, rovnako aj keby tvrdím, že tá vakcína ich určite má :) Prečo radšej nepočkáte pár rokov a nezačnete fakticky debatovať potom? :) Ale pri obhajobe mRNA by som bol zatiaľ fakt radšej opatrný...


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 18:07

@jg: lebo mrna objavili vcera? Ci preco?


Valiant
Valiant | 2.7.2021 18:18

Bukovský to podrobne vysvetlil vo svojom poslednom videu, aj s odkazmi na konkrétne vedecké štúdie. Bolo to 104 spontánnych potratov zo 127 žien.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 18:28

daj link!
a bukovsky tomu musi ako dietolog rozumiet.


JG
JG | 2.7.2021 18:30

@sarmantna teplaren to že je niečo objavené roky ešte neznamená, že to musí byť až také fasa... Vždy si pri takejto debate spomeniem na eternit napríklad :)

Ako to že sa hókusy pókusy s mRNA robia na zvieratkách roky je jedna vec, ale to že vakcíny mRNA boli schvaľované v UK dočasne, v USA núdzovo a v EÚ podmienečne je vec druhá... Ako bol by som najšťastnejší na svete keby z tých vakcín do budúcnosti neboli žiadne dlhodobé následky, ale teraz to hodnotiť je podľa mňa veľmi predčasné... A hlavne mi príde úplne zvrátené tá argumentácia, že veď môže zomrieť iba jeden človek z xy.... To sú fakt také podporné argumenty, že ma ide z toho rozdrapiť... Veď je to hrozné, keď by zomrel hoci iba jeden človek čo by inak nezomrel, tak nech to pre pána kráľa nepoužívajú ako argument, že iba....


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 18:46

@jg: prosim ta nezacni konspirovat uz aj ty. mRNA vakcina proti besnote od CureVacu sa testuje uz roky aj na ludoch, takze tvrdenie, ze mrna vakciny sa doteraz testovali iba na zvieratach je totalny blbost.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 18:53

@valiant: uz som to nasiel, neunuvaj sa.
https://www.youtube.com/watch?v=55-gzkdA0Rs asi tak od 14. minuty.

no musim povedat, ze bukovsky si zase serie do huby. opravuje studiu, ktora tvrdi, ze ockovane zeny nemali nadnormalny podiel samovolnej straty plodu ako neockovane zeny (podiel 104 potratov z 827). Bukovsky prisiel na to, ze cislo 827 su vsetky zeny bez ohladu na fazu porodu a ze ked sa vezmu do uvahy len zeny v prvom trimestri, tak je ten podiel 104 zo 127 a tak mu vychadza tych 82%. Tych ostatnych 700 zien asi prvy trimester preskocili a otehotneli rovno v druhom trimestri.

Ty kokos, vacsiu haluz tak skoro nenajdes. Nielenze sa tento dietolog pcha do imunologie, ktorej prd rozumie. Uz sa pcha aj do dalsieho odboru. A zo statistiky tiez asi prepadol. Zoberte mu uz konecne diplom.

A ludia to zeru...


Michal
Michal | 2.7.2021 19:10

Valiant, ty sa odvolávaš na Bukovského? Tak to si oveľa väčší tupolev, ako som myslel. Toto je môj posledný koment na tvoju adresu.


sarmantna teplaren
sarmantna teplaren | 2.7.2021 19:19

musim sa trosku poopravit. Bukovsky ma tu argumentaciu postavenu inak. A sice, ze tych 127 bolo ockovanych v prvom trimestri a tie ostatne az neskor. ok. Ale zabuda, ze spontanny potrat je predovsetkym v prvom trimestri. No proste odbornik.


ja-som ja
ja-som ja | 2.7.2021 19:52

Bukovský ti môže poradiť aké klíčky máš žrať, ale o vakcínach vie prd, ako väčšina odmietačov.


JG
JG | 2.7.2021 20:11

@sarmantna teplaren nikde som síce nepísal, že sa mRNA veci testovali iba na zvieratách ale akože som to a ani to že v niečom akože chcem konšpirovať nevidel a rád sa s tebou pobavím fakticky. Daj mi teda na začiatok zoznam schválených mRNA vakcín, ktoré sa dlhodobo používajú (moja predstava dlhodobo je 3 a viac rokov). Kľudne aj proti besnote, hocičomu. Rád uznám omyl, keďže doteraz som žil v tom, že doteraz schválené sú akurát tie covidové aj to nie štandardne...


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader