mch, no neviem. Nesedi mi ani ten milion obyvatelov, ani s tou drahou pod zemou a nad zemou mi to nevychadza. Architekt, ktory mal tu drahu pre BA navrhovat dnes robi v Rakusku. A ten nenavrhoval vacsinu drahy nad zemou. Ak chces, poslem Ti link na debatu s nim. :D Alebo si ju vies vygooglovat.
nepochop, keby sa v BA zacalo metro aj stavat, tak velmi dobre vieme, ze dnes by uz bolo davno sprivatizovane (ked nie Meciarom, tak urcite Miklosom), aj ked nedostavane. A dnes by uz bolo z prevadzkovych dovodov odstavene, no a samozrejme sukromny majitel by sa vyhovaral, ze len caka kedy dostane od statu dostatok dotacii na rekonstrukciu a prevadzku! :D
@cannabis poznam rozne navrhy metra, su na imhd.sk a prave preto, ze mala byt vacsina trati nad zemou, tak sa mu po spravnosti malo hovorit rychlodraha. Ale kedze sa nikdy neschvalila kompletna trasa, tak sa niekedy oznacovalo ako metro a niekedy ako rychlodraha..
Je to aj na wiki:
Od metra sa rýchlodráha odlišuje tým, že:
sa vyvinula z klasickej železnice...
nie je vedená prevažne pod zemou
majú rozvetvenejšie trate, ktoré sa potom zbiehajú do jednej alebo len niekoľkých kmeňových tratí
Ja sa minule dozvedel, ze Bratislava napriklad nemohla mat metro, ale rychlodrahu. Mozno to preto. :D
V Brne sa električka nazýva šalina.
Metro je vtedy keď máš milión obyvateľov :)
Ale ešte to môže byť o rozchode, električky majú užší rozchod sko tramvaje :)
No také Lille má obyvateľov cca 230.000. Helsinky 600.000 ...
To je pravda, ale tie mestá nestavali metro podľa sovietskych noriem... :)
metro ma prevaznu cast trati pod zemou, rychlodraha ma prevaznu cast trati nad zemou
V Košiciach brika
V BA elina
Kedysi dávno na vojne som si vypočul rozhovor západného Čecha s Moravákom :
Jak se u vás ŕekne tramvaj ?
Jak u vás.
Jaguas ???
mch, no neviem. Nesedi mi ani ten milion obyvatelov, ani s tou drahou pod zemou a nad zemou mi to nevychadza. Architekt, ktory mal tu drahu pre BA navrhovat dnes robi v Rakusku. A ten nenavrhoval vacsinu drahy nad zemou. Ak chces, poslem Ti link na debatu s nim. :D Alebo si ju vies vygooglovat.
nepochop, keby sa v BA zacalo metro aj stavat, tak velmi dobre vieme, ze dnes by uz bolo davno sprivatizovane (ked nie Meciarom, tak urcite Miklosom), aj ked nedostavane. A dnes by uz bolo z prevadzkovych dovodov odstavene, no a samozrejme sukromny majitel by sa vyhovaral, ze len caka kedy dostane od statu dostatok dotacii na rekonstrukciu a prevadzku! :D
@cannabis poznam rozne navrhy metra, su na imhd.sk a prave preto, ze mala byt vacsina trati nad zemou, tak sa mu po spravnosti malo hovorit rychlodraha. Ale kedze sa nikdy neschvalila kompletna trasa, tak sa niekedy oznacovalo ako metro a niekedy ako rychlodraha..
Je to aj na wiki:
Od metra sa rýchlodráha odlišuje tým, že:
sa vyvinula z klasickej železnice...
nie je vedená prevažne pod zemou
majú rozvetvenejšie trate, ktoré sa potom zbiehajú do jednej alebo len niekoľkých kmeňových tratí
https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlodr%C3%A1ha
mch, beriem spat. Docital som sa v dalsich clankoch aj o tom, preco aj napriek prevaznej siete kolajnic pod zemou sa to muselo volat rychlodraha. :D
https://dennikn...li-az-do-senca/