Ak by aj vlaky ZSSK chceli jazdiť rýchlosťou 300 km/h a vyššou, SLováci by spisovali petície, že nestoja v Leopoldove, Piešťanoch či Novom meste nad Váhom ...
Keď už tu dáš provokačný obrázok, tak si aj zisti, aké vzdialenosti sú medzi stanicami na tebou uvedených spojoch. Predpokladám, že 20 km to nie je.
SMQ - je to správny protiargument. Avšak preto sú to "brutálne dobre" investované peniaze. :) Bez znevažovania technologického pokroku (začať nejako museli) - koľko minút/sekúnd ide na tej trati tou maximálnou rýchlosťou? ;)
"At full speed, the journey takes 7 minutes and 20 seconds to complete the distance of 30 km (18.6 mi),[3] although some trains in the early morning and late afternoon take about 50 seconds longer. A train can reach 300 km/h (186 mph) in 2 minutes and 15 seconds, with the maximum normal operation speed of 431 km/h (268 mph) reached after 4 minutes."
A ako by sme zmodernizovali na SK vlakovú dopravu za tie peniaze (teda ak by to nebolo štandardným slovenským spôsobom obstarávania)?
"The Shanghai Transrapid project took ¥10 billion (US$1.33bn) and two and a half years to complete. The line is 30.5 km (18.95 mi) track and has a further separate track leading to a maintenance facility."
V Taliansku jazdia vlaky bežne cca 300 km/h. Poväčšinou v tuneloch, čo dáva zmysel z pohľadu bezpečnosti. Na voľnom priestranstve je to riziko, ale ak by trasy boli na to dimenzované, tak by to bolo v pohode aj na 50 km úsekoch.
Joj ako hneď všetci citlivo vnímajú narážku na ŽSR, ktoré vďaka tomu ako na fungujú, nevyužívajú neraz ani možnosti tých tratí čo máme a preto som ich spomenul... Stačí si pozrieť ofiko twitter https://twitter.com/zssk_mimoriadne?lang=de Ale aby som im nekrivdil, bordel je všade. Nedávno som išile EC vlakom na trase Praha-Mníchov a v Nemecku nám po 2/3 cesty oznámili, že vlak končí v Schwandorfe a do Mníchova si pokračujte ako chcete. Vraj som s tým mal rátať, že to je v poznámke pri tom spoji... O dva týždne som cestoval zasa opačným smerom, v Míchove som sa posadil na svoje miesto vo vozni 258. Na hraniciach som už sedel na cudzom mieste vo vozni č.259 a handrkoval sa s niekým čo pristupoval... :D
@SMQ Lenže to sú oblasti, kde sa ráno potrebujú do práce denne presúvať státisíce ľudí a musia to mať na úrovni MHD.
A ako obhajovať ZSSK neidem, to sa ani nedá, čo nerozd*b*li rozkrádači (ako napr. aj slávni bratia Dzurindovci), to dodr*al zlý manažment. A také chuťovky, ako Cargo, kde sa kradne mimo dohľad verejnosti, ale finančne to na tratiach ťahá ZSSK.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Ak by aj vlaky ZSSK chceli jazdiť rýchlosťou 300 km/h a vyššou, SLováci by spisovali petície, že nestoja v Leopoldove, Piešťanoch či Novom meste nad Váhom ...
Keď už tu dáš provokačný obrázok, tak si aj zisti, aké vzdialenosti sú medzi stanicami na tebou uvedených spojoch. Predpokladám, že 20 km to nie je.
To som chcela na písať. Že na SK to nemá zmysel. Je moc malé.
Napr. Shanghai maglev jazdi na trati dlhej len 29.8km
SMQ - je to správny protiargument. Avšak preto sú to "brutálne dobre" investované peniaze. :) Bez znevažovania technologického pokroku (začať nejako museli) - koľko minút/sekúnd ide na tej trati tou maximálnou rýchlosťou? ;)
"At full speed, the journey takes 7 minutes and 20 seconds to complete the distance of 30 km (18.6 mi),[3] although some trains in the early morning and late afternoon take about 50 seconds longer. A train can reach 300 km/h (186 mph) in 2 minutes and 15 seconds, with the maximum normal operation speed of 431 km/h (268 mph) reached after 4 minutes."
A ako by sme zmodernizovali na SK vlakovú dopravu za tie peniaze (teda ak by to nebolo štandardným slovenským spôsobom obstarávania)?
"The Shanghai Transrapid project took ¥10 billion (US$1.33bn) and two and a half years to complete. The line is 30.5 km (18.95 mi) track and has a further separate track leading to a maintenance facility."
zdroj: wiki
V Taliansku jazdia vlaky bežne cca 300 km/h. Poväčšinou v tuneloch, čo dáva zmysel z pohľadu bezpečnosti. Na voľnom priestranstve je to riziko, ale ak by trasy boli na to dimenzované, tak by to bolo v pohode aj na 50 km úsekoch.
Gargamel, to bola skor poznamka k poslednej vete Endera ako potiargument.
Joj ako hneď všetci citlivo vnímajú narážku na ŽSR, ktoré vďaka tomu ako na fungujú, nevyužívajú neraz ani možnosti tých tratí čo máme a preto som ich spomenul... Stačí si pozrieť ofiko twitter https://twitter.com/zssk_mimoriadne?lang=de Ale aby som im nekrivdil, bordel je všade. Nedávno som išile EC vlakom na trase Praha-Mníchov a v Nemecku nám po 2/3 cesty oznámili, že vlak končí v Schwandorfe a do Mníchova si pokračujte ako chcete. Vraj som s tým mal rátať, že to je v poznámke pri tom spoji... O dva týždne som cestoval zasa opačným smerom, v Míchove som sa posadil na svoje miesto vo vozni 258. Na hraniciach som už sedel na cudzom mieste vo vozni č.259 a handrkoval sa s niekým čo pristupoval... :D
@SMQ Lenže to sú oblasti, kde sa ráno potrebujú do práce denne presúvať státisíce ľudí a musia to mať na úrovni MHD.
A ako obhajovať ZSSK neidem, to sa ani nedá, čo nerozd*b*li rozkrádači (ako napr. aj slávni bratia Dzurindovci), to dodr*al zlý manažment. A také chuťovky, ako Cargo, kde sa kradne mimo dohľad verejnosti, ale finančne to na tratiach ťahá ZSSK.